Monday, December 27, 2010
නළ තාත්තලා පිරිමින්ට තර්ජනයක්ද?
ජිවයේ අකණ්ඩත්වය හා ජන්මාණු අතර ඇත්තේ අපූර්ව සම්බන්දයකි. එවන් වූ එම ජන්මාණු සොබාදහමේ නිර්නයන් අභිබවා කෘතීම ලෙස නිර්මාණය මල හැකියැයි අපි සිහිනෙකින් වත් නොසිතුවෙමු. නමුත් පසුගියදා නිව්කාසාසල විශ්වවිද්යාලයෙහි මාහාචාර්ය කරීම් නයෙ(ර්)නියා විසින් මානව පුං ජන්මාණුවක් විද්යාගරයේ නොහොත් නළයක් තුල කෘතීමව නිර්මානය කරමින් මුලුමහත් ජිව විද්යා ක්ෂෙත්රයෙහි නව සන්දිස්තානයක් සනිටුහන් කරන ලදී. මෙසේ වූ එම කෘතීම ශුක්රානුව පිලිබද විවිධා කරයෙ මතිමතාන්තර අතර දොශ දර්ශනද නැතුවාම නොවේ. ඒ පිළිබද කෙටි විවරනයක් කිරීමට මම කැමැත්තෙමි.
මෙම අරුම පුදුම ශුක්රාණුව දුටු ඇතැමුන් කීවෙ මෙය මුලුමහත් පිරිමි සන්හතීයේම අවසානය බවය. තවද ඇතැම් සාමාජ විද්යාඥයන්ගේ මතය වූයේ මෙම තාක්ෂනය ස්ත්රීන් සමලිංගිකත්වයට පෙලබවීමට අනියම් ආකාරයෙන් දායක වන බවය.මෙම ගැටළුවලට නයෙර්නියා පිලිතුරු දුන්නේ මෙසේය.
"මෙම බහිර්රෝපණ ක්රමය කිසිසේත්ම පිරිමින්ගේ අවසානය වෙන්නේ නැහැ. මෙ IVD (invitro derived) තාක්ෂණයේදී පිරිමියෙක් අත්යාවශ්යයි. එනම් මෙම IVD ශුක්රානුවක් නිපැදීම ශහා Y සෛල සහිත හෙවත් පිරිමි මූලික සෛල අතිශයින් අවශ්යයි. ඒ විතරක් නෙමේයි, මේ ක්රමය කිසිම අයුරකින් මානවයා සම ලිංගිකත්වයට උසි ගන්වන්නේ නැහැ. මේම ක්රමයේදී කොහෙත්ම කියන්නෙ නැහැ ගැහැනු දෙන්නෙකුටවත් පිරිමි දෙන්නෙකුටවත් ජනිතයක් බිහිකර හැකි බව. දෙදෙනාම අත්යාවශ්යයි."
තවද එතුමා මෙහි ප්රායොගිකත්වය පිලිබද අදහස් දැක්වුවේ මෙසේය;
"IVD පුරුශ බීජයොදාගෙන දරුවන් බිහිකරන්න දැම්ම අපිට බැහැ. හැබැයි ඒකින් කියන්නෙ නැහැ මේ ශුක්රානු වලට ජනිතයන් බිහිකල නොහැකි බවක්. සෛදාන්තිකව සැලකූවිට මේවාට නව ජනිතයන් බිහිකිරීමෙ පුර්න හැකියාව තියෙනවා" යනුවෙනි.
තවද මෙම ක්රමය ප්රයෝගිකව යොදා නොගැනිමාට හේතු වශයෙන් නයෙනියා තවදුරටත් අවදාරනය කරේ එක්සත් රාජදානියේහි නිතිමාලාව සම්බන්දවය. එනම බ්රිතාන්ය නීතිය අනුව මේ ආකාරයේ ජනිතයන් බිහිකිරීම තහනම්. නමුත් ඔහු මෙම ප්රික්ෂන ප්රයෝගිකව සිදුකිරීම සම්බන්දයෙන් තවමත් බ්රිතාන්ය රජය සමග සාකචාඡා කරමින් පවතිනවා. මහාචාර්ය නයෙ(ර්)නියාගේ බලාපොරොත්තුවනම් ඉදිරි දශකය තුල නීතිමය හා සමාජීය ගැටලු මග හැරුන හොත් එම කාලය වඳ පිරිමින්ට සුබ කලයක් වන බවය.
මෙම කරුනු කෙසේ වෙතත් ඇතැම් විද්යාඥය මතය වන්නේ මෙම "නළ ශුක්රානු" කිසිසේත්ම ශුක්රානු ලෙස හැදින්විය නොහැකි බවයි. ඒ අනුව ඔව්න්ගෙ මතය මේවා වෛරස් සෛල බදු ජිවයත් අජීවයත් අතර දොලනය වන ද්රව්යයක් යන්නයි.මේ අයුරින් නිතිමය හා සදාචාරත්මක ගැටළු මග හරුනු විට තවත් ක්ශේත්රයෙ විද්වතුන්ගේ විවෙචනවලට මුහුණදෙමින් මෙම "නල පියවරුන්" යන දුර සම්බන්දව පෙරයිම ලකුණුකර හැක්කේ කාලයට පමණි.
(*විදුසර පුවත්පත හා වෙනත් මූලාශ්ර ඇසුරිනි)
1 comment:
ප්රතිචාර වශයෙන් ඒන විවේචන විශේශයෙන් අගේ කරනවා. ඒහෙමෙයි කියල විවේචනම කරන්න එපා ඉතින්. ඔයාලට හිතෙන දේ දාල යන්නකෝ. [අහ් සිංහල කොටන්න නම් ඉතින් හිච්චි ඇඟිලාගේ සිංහල ටයිප් කොරන මෙවුව එක භාවිත කොරන්නත් දැන් පුලුවන් නොවැ]
@Anonymous මං ගොඩාක් කැමති විවේචන වලට. හැබැයි ඊටත් වඩා කැමති නාමිකව එන විවේචන වලට. තමන්ට මුල් නමක් හරි ආරුඬ නම්ක් හරි නැතත් තාත්ත කෙනෙක් ඉන්නවනම් අනිව එයාගෙ සර් නේම් එක හරි තියෙන්න එපැයි. :D :D :D අඩු ගානෙ ඒක හරි දාන්න.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
maru ne meka nam adahanna watinawa
ReplyDelete